Lennart Nyborg, Skara, har avlidit

Efter en längre tids sjukdom avled Lennart Nyborg den 28 augusti.

Han var född i Lidköping 1944 och växte upp i Tråvad. Efter studentexamen 1962 i Skara arbetade han några år på Skaraborgsbankens kontor i Töreboda och Karlsborg varefter han 1967 flyttade till Skara för en tjänst vid lantbruks-nämnden.
Han kom att engagera sig i föreningslivet i Skara och blev med åren en välkänd profil. Inom reumatikerorganisationen var han kassör för Reumatikerföreningen Skara-Götene från 2002 till sin död. Han var också föreningens representant i distriktet sedan tidigt 2000-tal och var också  dess vice kassör i flera år. Han var även distriktet Skaraborgs representant vid förbundsstämman vid flera tillfällen.
Lennart var aktiv frimärksamlare och var Skara Filatelistförenings kassör under många år fram till sin bortgång. Han var också revisor i DHR och Djurens vänner i Skara.
Lennart efterlämnar hustrun Ulla och döttrarna i ett tidigare äktenskap Marika och Elin med familjer.
Många minns Lennart Nyborg som en mycket omtyckt, hjälpsam och plikt-trogen människa. Han lämnar ett stort tomrum efter sig.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!